Kukuvad ka kogenud rullijad. Nicole Begg pärast õhulendu. Foto: Pureskatingnews.com
reedel tuli ära. panin ametlikult korralikumalt külje maha. etteruttavalt ütlen, et õnnelik õnnetus, sest luud-kondid terved, mälestuseks ja kaunistuseks vaid mõned armid jäävad.
kurja juur olin sel korral ise, sest mingil põhjusel oli isu trennis muusikat kuulata, mida pikalt ei olnudki teinud, ning siis kippus kohati mõte uitama. haakisin küll kahele mõnusas tempos kulgejale sappa ja saime pea ringi sõita, kui ühel laugel laskumisel midagi ukerdama hakkasin ja edasi juba asfaldiga rohkem kokku puutusin kui oleks tahtnud. üsna kiirelt käis kõik, et ei saanudki aru, mis ja kus ja miks.
skooriks puruks klamber uisul, täkkeid täis põlv, lihvitud nahk kannika küljel, lõhkised püksid, tuikav ranne, osaliselt puhtaks lihvitud peopesad ning kriime üle kere mujalgi. kiirus võis olla 25-30 km/h kandis. ajasin peale ehmatust end uuesti püsti ja olin valmis trenni lõpunigi sõitma, kuid klambrita tundus saabas ebastabiilne ning veeresin veritseva küljega koju ära.
moraal. mida vähem segajaid, eriti suurtel kiirustel ehk keskendumist vajavas olukorras, seda vähem võimalusi omale haiget teha. ja ma kuulan niigi ühe kõrvaga ja vaikselt rütmi, kuid tähelepanu see rajalt tõmbab ning laskumisel tehniliselt korraliku sõidu asemel pleierist uue ja parema loo otsimine lausa kisendab väiksemat mõõtu katastroofi järele.
ja isegi, kui teed ise kõik õigesti, siis ikka on keegi, kes pimedast kurvist sulle ette sõidab või kuulab ees täiesti omas maailmas tümpsu. kevade hitt oli rattal tütarlaps, kes kuulas muusika, roolis ühe käega ning teises käes hoidis raamatud vms, mida ta siis luges.
seega väike NB, millele mõelda.
- kas tagad oma tegevuse (või tegevusetusega) enda turvalisuse? kiiver, kaitsmed, oskustele vastav kiirus-tehnika, kõrvaklapid peas, päikeseprillid jne jne.
- kas tagad oma tegevuse (või tegevusetusega) teiste turvalisuse? või selle, et teine saab oma trenni teha.
- isegi, kui oled ise kõik teinud, siis teiste eest mõelda-tegutseda ei saa ehk vaata ette. see tähendab, et muusika kõrvast, varustus korda (kruvid kinni, laagrid õlitada jms) ning prillid-kiiver pähe, et ei peaks sõidu ajal millelegi muule mõtlema.
- õpi kukkumist. ehkki kõik käib üsna kiiresti, sisse harjutatud liigutused võivad su
- õpi pidurdama. nii mõnusat kruiisivat kui äkkpidurdust.
- kiire laager ja ratas (100 mm) on rajud. eriti, kui nendega sõita osata. kui kindlalt ei tunne, pole äkki mõtet enda ja teiste tervisega riskida?
- keskendu. rahulikult sörkides ei saa kiiruse või kukkumisega nii palju haiget (teha) kui 20+ km/h veeredes. pidurdamisest rääkimata.
- kiiver alati peas. kukkudes käib kõik nii kiiresti, et enamasti ei jõua üldse reageerida ning pead kaitsta. eriti, kui keegi küljelt sisse sõidab.
- arvesta sellega, et tegemist risikrikka alaga ning alati võib midagi juhtuda (ka sinust mittesõltuvalt) ehk ei ole põhjust täna kiivrit koju jätta või suuri kõrvaklappe pähe lubada. see ei tähenda paanitsemist, vaid kaalutletud valmis- ja valvelolekut.
- kukkumine pole seotud sellega, kui kogenud või oskaja rullija oled ehk väide "ma oskan sõita küll, ma ei kuku" ei päde.
Bruce Lee - The Fighter (2015)
9 years ago
No comments:
Post a Comment