Monday, September 29, 2008

stressiravi paremad palad

sügis, aga päevapeale lööb taeva selgeks ning õhtul paistab päikegi. sügeled selle taustal laua taga ja jälgid tavalisest tihedamalt kella. kodus sõlmid kiirelt veerevad jala külge ja 17.30 paiku tuhised juba Pirita poole.

taganttuule abiga saab hea hoo üles ja lõigutrennist saadud kerge väsimus taandub tagasi kodupoole rühkides. väike vastutuul, ent piisavalt madalal hoides saab tempot hoida ega pea väga rassima.

tee on tühi ja eemal näidatakse päikeseloojangut. kohati lippad ummikus uimerdavatest autodest kiiremini. kõrvas võtab mix ülevaid noote ja toone. puhas lüürika.

tagasi tuppa jõuad tiba käheda kurguga (powered by sügis) ja läbitõmmatuna (by tuul) ning kergelt jaheda olemisega, ent suu kisub ülespoole ja järgmisteks päevadeks on särtsu nii et tapab. parim stressiravim, ma ütlen.

Sunday, September 28, 2008

piinariistadest sõidumõnuni

Esimesed kolm sõitu "Piinariistad" Canariam Signo.

nädala jooksul olen uute saabastega staadiumist "piinariistad" jõudnud enamvähem staadiumisse "ah kus lippab". esimesed kolm korda tuli iga 15 minuti tagant paelu kohendada, et korralikult jalas püsiks ja kuskil jalale ei hakka. nüüd olen paar korda ka ilma kohendamata sõita saanud.

A&T Spordis tehtud kuumutamine ja jala järgi vormimine toimib küll hästi, ent saapa ehitust arvestades jääb kannapiirkonnas üks ala ikkagi mängima. seda kuumutada ei saagi ja Tõnu Koppel A&T Spordist arvas, et ega teipimisest pääse. damage is done igatahes, räägib kannapiirkonnas üks lõhkine koht.

kannakõõluse kandi plaasterdamine on muidugi trikiga, sest see liigub-hõõrub uiskudes korralikult ning seni proovitud plaastritest ei ole ükski peal püsinud. viimased paar korda olengi käega löönud, suurt vahet tundes pole, kas plaaster on peal esimesel kilomeetril või mitte - kergelt kipitab niiehknaa.

aga mõnu on uuest saapast siiski ka. kerge, täpsem ning lihtsamalt juhitav. puhtalt kaalus on pea kahekordne vahe ning see kajastub näiteks ca 10 km lõigul 2-3 minutilise ajavõiduga. esialgu kartsin, kas hüppeliiges ikka on piisavalt tugev madala saapa tarvis, ent põdemiseks polegi põhjust - saabas toetab külgedelt täitsa hästi ja jala järgi vormimine sätib ta päris kindlalt-täpselt hüppeliigese ümber.

eelmisel nädalal kruvisin alla ka Matter Marathon Lite rattad, mis on kergeimad (ja kõvimad - 86A), mida seni kasutanud olen. veeremine on seega päris tempokas, veider detail ainult kiiremalt minekult, kus tekib kohati tunne, et rataste haakumine teega katkenud ja edasi libisetakse. veider. nüüd vaja veel harjuda vibraga, sest saapa summutus ja ratta kõvadus lisavad veidi rappumist.

järgmisena ootab tuunimist raam - saaks kergemaks, aga see jääb ilmselt kevadesse, sest hooaeg niiehknaa lõpusirgel. Berliini ja siinsete sprindi meistrikatelt hoidsin ka saapa tõttu veel eemale, ent järgmisel aastal tahaks kaasa lüüa küll. järgmisel nädalavahetusel veel Stamina viimane etapp ja siis vist talvepuhkus ning katuse alla kolida. muidugi viimane nädal on uisutajale puhas rõõm olnud ning ehk kestab veel veidi. saab pool aastat rullimist täis ka.

Thursday, September 18, 2008

kondiaur vs bensiin

Ajakirjanik Sten-Aleks Pihlak teel Piritalt toimetusse. ma hingan talle kurvis kuklasse. foto: Julia-Maria Linna, ÄP.

kolleegidega tegime elu huvitavamaks ning panime kolmapäeva varahommikul joonele ratta-jooksja-uisutaja ning neile vastu auto-ühistranspordi-tsikli-rolleri. alustasime hommikusel tipptunnil Piritalt ning kütsime toimetuse juurde ehk Pärnu mnt 105. tulemusi ja videot näed näiteks siin.

etteruttavalt, et uisud jäid kondimootoril liiklejatest teiseks, ratas võitis mind kahe minutiga. alguse ehk Pirita tee lõigu sõitsime tegelikult ühes tempos ja koos (kiirus kohati 40 km/h, soodsa tuule abil), kuid linna piirini jõudes kärises vahe sisse. ma ei jõudnud oma trajektoori nimelt läbi sõita ja seega ei olnud täpset pilti fooridest. pulsilogide järgi kaotasin passimistega paar-kolm minutit. samuti on uisutaja pirtsakam asfaldi suhtes, rattaga ei pea nii valiv olema.

Ja siin hingan kaamera suunal. Kiiruseks õnnestus Sten-Aleksi rattakompuutri andmeil saada kohati kuno 40 km/h. Foto: Julia-Maria Linna, ÄP

kui oleks teinud teistpidi ehk toimetusest Piritale, siis võiksid tulemused veidi teistsugused olla - Liivalaia näiteks kulgeb allamäge ja seal saaks päris energiasäästlikult pool teed läbida.

Teekond: Regati maja Pirital – Äripäeva peakontor Pärnu mnt 105

Aeg: hommikune tipptund

Liikumisvahendid ja teekonna läbimiseks kulunud aeg:

I Mootorratas 15 minutit
II Motoroller 18 minutit
III Jalgratas 24 minutit
IV Rulluisud 26 minutit
V Auto 30 minutit / ilma ummikuta 22 minutit
VI Ühistransport 36 minutit
VII Jooksja 37 minutit


ja hea uudis on, et saapad on lõpuks käes ning peale eilset jala järgi kuumutamist ka sõiduvalmis. A&T Spordi inimestele pakkus tundmatu tootja Canariam saabas palju uudistamisrõõmu.

igatahes, õhtul siis ristsed ja ehk lööb homme ka Ülemiste parklas ühel viimastest võistlustest kaasa. ja järgmiseks nädalaks lubab kuiva ilma, super. õhtuks selgub ka ehk Berliini uisumaratonil kaasa löömine. üks koht vabanes ootamatult.