Monday, July 26, 2010

Bont vs maailm

Bont Jet vs Rollerblade Racemachine. nagu näha, on Bonti saapas jalg madalamal ehk saabas paremini juhitav. kolmepunktikinnitus teeb sõidu hästi jäigaks. Rollerblade samas hiilgab asümeetrilise paeltesüsteemiga ning hästi istuva saapaga.

mul on uued nunnud. sel korral nimega Bont Jet. kuna nüüd kolme (eelmised Canariam ja RB Racemachine Platinum) madala saapa kogemus, väike kokkuvõte.

et Bont ajab oma kolmepunktikinnitusega oma asja, on see tinglik vastuseis muule maailmale.

- saabas embab hüppeliigest enam kui RB, sarnaselt Canariamiga. jalas mugav, saapa serva tuleb lihtsalt kuumutades piisavalt vormida, et hüppeliigese kohalt liiga tegema ei hakkaks. jalas istub esimesest korrast peaaegu valatult, teine kuumutamine valab veel paremini jalga ning kolmas sõit on juba selline, kus sai rõõmust uhada ega pidanud paelu vms kohendama. RB oli esimesel korral samas rohkem valatud, muidugi, ta nn säär on sellise ehitusega, et ulatub madalamale ning hüppeliigese kohale ei ulatugi ehk teoreetiliselt ja praktiliselt vajab vähem sättimist. Bonti saab samas täpsemalt jala ümber vormida.

- Bonti kolme punkti kinnitus teeb raami ja saapa koostöö jäigaks. mis tähendab, et tõuke jõud lähebki tõukesse, mitte ei kao füüsika kaasabil kuhugi saapasse. sellest vahest saab juba lihtsalt proovitiiru tehes aru ja see on mulle olulisim ning rõõmutekitavaim muutus.

- kuna saapa ja raami kinnitused asuvad ka madalamal, on sõit stabiilsem ja uisk paremini kontrollitav. muidugi eeldab see ka nii sõiduasendi kui -tehnika kerget korrigeerimist (mul tõi uisuproov esimesel 100 meetril, mõned päevad pärast enda veriseks kukkumist, kaasa uuesti asfaldil lohisemise). mingi sarnase koperdamise tagajärjel õnnestus bussipeatuses end teiste ees maha kukutada. raami ja saapa mastaap vajab veel harjumist, pärast kolmandat veeremist saab juba vähem sellele mõelda.

- materjalid tunduvad robustsed ehk vastupidavad. nagu peabki. esteetiline detail ka Bonti saapa mustavärvi sisu. kuna spordiasjad liiguvad ehk kuluvad ja määrduvad, siis vägagi tervitatav.

- saabast saab kodus praeahjus kuumutada (heat mold). ei pea kuskile spetspoodi spetsseadme manu minema. ajasääst ja mugavus. esimesel korral muidugi hea kellegi oskaja juhendamise järgi protsess läbi teha. kuidas rulluisusaabast kuumutada, kirjutan lähipäevil pikemalt.

- jalale käivad saapad loomulikult täitsa uutest kohtadest, kanna ümber, aga see on mööduv nähe. tuleb lihtsalt vaikselt harjutada ja mõlema paariga segamini sõita. siis ajab jalad segadusse vms ega teki hädasid. teooria on selline, eks lähinädalad kinnita või lükka ümber. (lisatud veidi hiljem - teooria kinnitust ei hakanud ootama, kuumutasin hoopis teist korda ja korras).

- paelte sidumine meeldiv - vahatatud paelasid ei pea jõuga kinni kiskuma, saapa vorm on selline, et saabas hoiab hästi jala ümber ning paeltega lihtsalt fikseerid, kergel pingutad ainult.

- õhuagud keeltes, palava ilmaga jahutab. eks näis, mis sügisel jahedamaga saab.

üldistada, milline parim ja halvim, hetkel ei julge. saapad on idee järgi küll ühesugused (madal ja jäik), ent materjalide ja disaini tõttu siiski väga erinevad. ühele sobib RB, teisele Powerslide jalga.

moraal: kui jalga proovides saabas sobib ja on mugav, siis need valigi. lihtne.

oma Apache´idest kirjutavad Tõnis ja Leivo.

No comments: